Saturday, March 13, 2010

SELAMAT PENGANTIN BARU

Sempena cuti sekolah ni ramai pulak yang mengadakan kenduri kawin. Tidak terkecuali juga dengan dua pupu aku ni. Walaupun jarang sekali bersua muka tapi aku masih ingat akan hubungan keluarga sebelah arwah ayahku. Majlis ini diadakan di dewan Pusat Komuniti Pantai Hillpark. Selamat pengantin baru buat Haslina Ibrahim di atas perkahwinan awak dengan jejaka pilihan hati. Semoga murah rezeki dan panjang usia serta dikurniakan zuriat yang soleh mahupun yang solehah.

Ramai juga yang pak cik dan mak cik aku yang datang. Ayahnya pengantin perempuan, pak cik Ibrahim, Pak cik Seman, Pak cik Ariffin, Kak Eton, Mak cik Mah, Pakcik Sahak, dan beberapa orang anak masing-masing. Hidangan yang dihidangkan pada majlis kenduri tersebut boleh tahan juga. Nasi minyak,rendang daging, dalcar, acar buah, ayam masak merah, buah tembikai serta air sirap. Yang paling istimewanya ialah daging kambing salai panggang. Sedap juga rasanya. Maklumlah ini kali pertama aku rasa daging salai ni. Terima kasih sekali lagi buat Pak cik Ibrahim sekeluarga kerana menjemput aku dan keluarga datang ke majlis kenduri tersebut.

No comments:

Post a Comment