Monday, March 24, 2014

KELAS FARDU AIN SEMPENA CURI SEKOLAH

Cuti sekolah penggal pertama telah bermula dari 22/3/2014 sehingga 30/4/2014. Sempena dengan cuti sekolah Sekolah Agama KAFA Taman Seroja telah menganjurkan Kelas Fardu Ain kepada kanak-kanak sekolah rendah. Justeru itu, aku mengambil peluang ini untuk menambahkan ilmu fardu ain kepada anak-anak ku agar lebih mendalam ilmunya dalam bidang agama. Kelas tersebut bermula dari hari Isnin sehingga Jumaat dari pukul 8.00 pagi hingga 11.00 pagi.

Pada hari Isnin yang lalu, aku telah mendaftarkan Aisyah dan Amirul ke kelas tersebut. Semasa pendaftaran aku dapati ramai juga kanak-kanak yang datang mendaftar. Ini menunjukkan bahawa kelas fardu ain yang dianjurkan mendapat sambutan yang sungguh menggalakkan.

Maklumat tentang kelas fardu ain ini aku peroleh daripada anak-anak ku yang bersekolah di sekolah agama KAFA. Berkebetulan salah seorang ustaz di sekolah tersebut adalah bilal di sebuah masjid. Beliau yang telah mencadangkan kelas fardu ain tersebut dibuka kepada murid-murid sekolah agama tersebut. Bayaran yang dikenakan adalah RM15 bagi seorang kanak-kanak. Bayaran merangkumi pendaftaran, bahan-bahan dan jamuan kepada mereka. Memang berbaloi-baloi...

No comments:

Post a Comment