Friday, December 9, 2016

GOOGLE APPS FOR EDUCATION (GAFE) 2016

Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) telah menganjurkan Google Apps For Education (GAFE) untuk guru-guru dan pelajar-pelajar dari sekolah menengah mahupun sekolah rendah. Bengkel ini telah diadakan selama seminggu bermula pada 5 Disember 2016 hingga 9 Disember 2016. Kursus ini telah dirasmikan oleh YB Tuan Shahrum bin Haji Sharif (ADUN Dengkil). Beliau telah sudi untuk menaja guru-guru yang pergi mengikuti kursus ini. Terima kasih diucapkan kepada YB Tuan Shahrum di atas tajaan tersebut.


Google Apps For Education (GAFE) adalah suatu kursus jangka pendek yang mengandungi modul-modul seperti Google Docs, Google Sheets, Google Slaids, Google Forms, Google Drawings, Google Maps dan Google Sites. Selama dua hari kami didedahkan dengan aplikasi tersebut. Pada hari terakhir kami telah berjaya menghasilkan sebuah laman web masing-masing.


Dengan pengetahuan dan kemahiran baharu yang telah dipelajari di UKM ini dapat memberi impak kepada pembangunan sekolah masing-masing. Semoga kecemerlangan sekolah akan lebih terserlah kelak. 

No comments:

Post a Comment