Wednesday, December 22, 2010

PESTA BELI BUKU



Hari ini aku dan keluargaku telah pergi ke Pesta Buku Kanak-Kanak 2010. Aku telah pergi ke sana seawal 10 pagi untuk mengelakkan kesesakan lalu-lintas. Ternyata strategiku berhasil. Aku sampai pada jam 10.45 pagi. Alhamdulillah, jalan tak sesak pengunjung juga tidak ramai.

Sesampainya di pesta buku tersebut, buku yang kami beli adalah buku Ultraman yang semestinya buat anak lelaki ku, si Amirul Fahmi. Seterusnya kami telah singgah di gerai PTS. Mereka menawarkan 20% diskaun untuk produk syarikat mereka. Anda boleh dapatkan kupon diskaun tersebut pada pautan yang telah saya tautkan bersama tatapan sebelum ini atau anda boleh dapatkan ia di pintu masuk pesta tersebut.

Aku telah membeli senaskhah buku di gerai PTS. setelah membuat pembayaran aku diberikan dengan barangan percuma berupa senaskhah buku lain dan beberapa keping penanda buku. Isteriku pula membeli beberapa naskhah buku masakan dan buku agama. Anakku, Aisyah membeli set mewarna dengan pasir serta beberapa naskhah buku latihan yang boleh digunakan untuk mengisi masa lapangnya di rumah.

Kami sungguh gembira berada di sana. Walau bagaimanapun kami agak terkilan kerana anak-anakku teringin untuk menyaksikan aksi-aksi badut mahupun maskot-maskot syarikat tertentu. Mungkin kami akan mempunyai peluang bertemu mereka di lain masa.

No comments:

Post a Comment