Monday, March 2, 2015

KEPUTUSAN SPM 2014 SUDAH KELUAR

Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bagi tahun 2014 telah dikeluarkan pada hari ini 3 Mac 2015 (Selasa). Semua pelajar yang telah menduduki peperiksaan tersebut boleh mendapatkan keputusan tersebut di sekolah masing-masing pada jam 10.00 pagi ini. 

Selain daripada itu, para pelajar juga boleh mendapatkan keputusan tersebut melalui semakan pesanan ringkas (SMS) dengan menaip SPMNoKPAngkaGiliran dan menghantarnya melalui SMS ke 15888. Keputusan melalui SMS boleh disemak bermula pada pukul 10.00 pagi pada hari yang sama keputusan dikeluarkan.

Keputusan SPM kali ini amat penting kerana pada tahun adik bongsuku iaitu Muhammad Faris akan mendapatkan keputusannya. Dia baru sahaja pulang dari mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) pada akhir tahun yang lalu dan baru berakhir pada bulan Februari ini. Memang keputusan SPM ini merupakan titik permulaan bagi dia menentukan arah hidupnya selepas ini.

Selain daripada itu, seorang lagi adikku  Muhammad Amin iaitu adik bongsu kepada isteriku atau adik iparku juga mengambil keputusan yang sama di sekolah yang berlainan. Dia yang bersekolah di SMK Puchong Permai juga akan mengambil keputusan tersebut pada tarikh dan masa yang sama. Semoga keputusan yang bakal keluar nanti akan membawa kejayaan yang leih cemerlang di masa akan datang.

No comments:

Post a Comment