Monday, May 4, 2015

PERTANDINGAN TARIAN SEKOLAH RENDAH DAERAH PETALING PERDANA TAHUN 2015

Pada 30 April 2015 (Khamis) SK Puchong Perdana telah menghantar sekumpulan pelajar bagi mewakili sekolah ke Pertandingan Tarian Sekolah rendah Daerah Petaling Perdana Tahun 2015. Pertandingan tersebut telah diadakan di Dewan Resital Panca Sakti, Universiti Teknologi MARA di Shah Alam.
Sebanyak 15 buah sekolah yang telah terlibat dalam pertandingan ini. Di bawah bimbingan En. Mahindran a/l Rajagopal iaitu guru bimbingan dan kaunseling sekolah, SKPP telah berjaya mendapat tempat ketiga. Tempat pertama telah dimenangi oleh SK Bukit Jelutong manakala tempat kedua telah dimenangi oleh SK Seksyen 6. Syukur kepada Tuhan kerana sekolah kita telah terpilih untuk memenangi acara ini kerana sekolah-sekolah yang masuk bertanding hebat-hebat belaka.
Kejayaan ini dikongsi bersama dengan PIBG SKPP kerana mereka telah memberikan sumbangan yang banyak untuk menjayakan latihan tarian dari segi kewangan. Dengan sumber kewangan yang diberi telah digunakan untuk membeli kain untuk menempah pakaian peserta. Selain daripada itu, sumber kewangan ini juga digunakan sebagai saguhati kepada jurulatih luar yang telah melatih murid kita sehingga berjaya.
Tahniah kepada murid, guru, ibu bapa, pentadbir SKPP dan PIBG dalam memberikan kerjasama untuk menjayakan latihan kumpulan tarian sekolah.

No comments:

Post a Comment