Tuesday, May 15, 2012

HARI GURU SKS2BK TAHUN 2012

SK Seksyen 2 Bandar Kinrara telah mengadakan Majlis Sambutan Hari Guru 2012 di Dataran Cemerlang. Majlis telah dimulai dengan nyanyian lagu Negaraku dan negeri Selangor. Kemudian, majlis diteruskan dengan bacaan doa yang dibacakan oleh Ustaz Muhammad Suhaib.
Seterusnya, majlis diteruskan lagi dengan ucapan daripada wakil murid, YDP PIBG dan guru besar. Tema sambutan Hari Guru pada tahun ini ialah "Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara". Kemudian perutusan daripada Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia (KPPM) telah disampaikan oleh GPK Kurikulum sebagai merasmikan majlis sambutan pada tahun ini.
Selesai sahaja bacaan perutusan daripada KPPM, majlis diteruskan lagi dengan penyampaian cenderamata oleh YDP PIBG, En. Mohd. Nazaruddin bin Mohd Yusuff kepada semua guru SKS2BK. Terima kasih diucapkan kepada YDP PIBG kerana bermurah hati menyumbangkan hadiah tersebut.
Akhir sekali, majlis diakhiri dengan nyanyian lagu "Guru Malaysia" yang disampaikan oleh semua guru SKS2BK. Selamat Hari Guru kepada semua guru SKS2BK.

No comments:

Post a Comment