Sunday, August 2, 2015

PROGRAM PEMUAFAKATAN IBU BAPA MURID LINUS & PROTIM 2015

Program Pemuafakatan Ibu Bapa Murid LINUS dan ProTim telah berjaya dilaksanakan pada 1 Ogos 2015 (Sabtu) di Dewan SKPP. Program yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan tema "Di Bawah Lembayung Kasih" telah disempurnakan oleh Pn. Zaharah bt. Ibrahim (GPK Petang) yang turut dihadiri oleh En. Mohd. Fadzli bin Mansor (GPK Kokurikulum).

Seorang penceramah telah dijemput untuk menyampaikan ceramah berkaitan dengan LINUS dan ProTim. Beliau adalah salah seorang jurulatih utama kebangsaan berkaitan LINUS. Beliau ialah Pn. Rasmin Ami bt. Alias dari SK USJ 12, Subang Jaya. Ceramah disampaikan bertajuk Keibubapaan dan Panduan Membantu Murid Dalam Pelajaran Murid LINUS dan ProTim.
Dalam ceramah tersebut, beliau banyak mengaitkan pembelajaran dengan rutin kehidupan harian. Selain daripada itu, aktiviti yang dijalankan banyak melibatkan guru, ibu bapa dan murid secara amali. Dengan cara ini, semua pihak merasai pengalaman dalam mendidik murid belajar secara tidak langsung.

Bagi menggalakkan ibu bapa kekal di dalam program ini, pihak sekolah mengambil inasiatif untuk menyelitkan acara penyampaian hadiah dalam cabutan bertuah. Hadiah disediakan oleh pihak sekolah. Terima kasih diucapkan kepada semua guru, ibu bapa dan murid yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam menjayakan program kali ini.

No comments:

Post a Comment