Wednesday, December 26, 2012

MESYUARAT GURU BIL.1/2013


Tahun 2012 sudah hampir kepada penghujungnya. Maka bermulalah tugasku bagi tahun 2013. Tugas pertamaku pada tahun 2013 ini adalah menghadiri Mesyuarat Guru dan Kurikulum Bil.1/2013. Mesyuarat tersebut telah dijalankan pada hari ini iaitu hari Rabu (26/12/12). Mesyuarat yang bermula pada pukul 8.30 pagi telah pengerusikan oleh puan Guru Besar SKS2BK di Bilik Wawasan. 


Majoriti guru telah hadir dengan tiga orang muka baharu yang menggantikan guru-guru yang telah berpindah. Guru-guru baharu yang telah melapor diri di SKS2BK terdiri daripada seorang lelaki dan dua orang perempuan. Guru-guru tersebut adalah En. Baser, Pn. Muzaimah dan Pn. Salmah. Selamat datang kami ucapkan kepada mereka. Kedatangan mereka amat dialu-alukan. Bersama-samalah kita memajukan SKS2BK ke peringkat yang lebih cemerlang. 


Banyak input yang diberikan oleh guru besar. Semuanya tentang dasar-dasar KPM seperti NKRA, KSSR, GTP dan pelbagai perkara lain. Di dalam mesyuarat kali pertama ini dapatlah kami guru-guru SKS2BK mengenali dengan lebih dekat perwatakan guru besar baharu ini. Bagi aku, beliaua seorang yang tegas dan boleh dibawa berbincang. Harap telahan aku tepat. Walau bagaimanapun, tugas yang telah diamanahkan tetap akan dipikul sedaya mampu untuk kecemerlangan anak bangsa Malaysia.


No comments:

Post a Comment