Wednesday, December 26, 2012

PERCUTIAN DI CORUS PARADISE


Musim cuti sekolah adalah masa yang dinanti-nantikan oleh seisi keluarga untuk merancang percutian masing-masing. Keluarga aku juga tidak terkecuali untuk pergi bercuti bersama-sama ahli keluarga. Pada kali ini, terdapat kelainan tentang percutian keluarga kami. Percutian kali ini juga adalah bersempena dengan perjumpaan semula (reunion) rakan-rakan isteriku semasa di SMA Batu 9, Ulu Langat.



Percutian yang dicadangkan adalah di Corus Paradise yang terletak di pantai Port Dickson, Negeri Sembilan. Kami telah pergi ke sana pada hari Sabtu (22/12/12) yang lalu. Aktiviti yang dicadangkan adalah seperti mandi-manda di pantai dan kolam renang. Pada sebelah malamnya pula kami telah mengadakan jamuan barbeku. Semua bahan-bahan telah dibawa dari rumah masing-masing. Ada yang membawa ikan keli, ikan cencaru, ayam, sosej dan udang. Memang meriah acara membakar makanan pada malam tersebut. Sang suami membakar, sang isteri bersembang dan anak-anak datang makan. 



Keesokannya. terdapat beberapa keluarga yang pergi ke pantai yang lebih jauh iaitu Pantai Cermin. Ada juga yang telah mula pulang ke rumah masing-masing. Keluarga aku cuma pergi berenang di pantai yang terletak di bawah hotel. Kemudian, kami telah pergi mandi-manda di kolam renang hotel pula. Kami mula berangkat ke rumah masing-masing.



No comments:

Post a Comment