Tuesday, December 11, 2012

ROMBONGAN KE i-CITY


Pada 9 Disember 2012 yang lalu, Wak Sairan dan keluarga telah bertandang ke Puchong iaitu rumah mentua ku. Mereka datang ke mari adalah kerana memenuhi jemputan Yang Dipertuan Agong sempena Majlis Penganugerahan Pingat dan Darjah Kebesaran Negara. Majlis tersebut diadakan pada 11 Disember 2012 iaitu pada hari Selasa di Istana Negara, Kuala Lumpur. Majlis tersebut berlangsung dari pukul 9 pagi hingga 1 tengah hari. Pingat yang Wak Sairan peroleh adalah pingat Pingat Pangku Negara (PPN) di atas jasanya semasa memegang jawatan ahli  jawatankuasa Keselamatan, Kebersihan dan Keceriaan Kampung (JKKK).


Pada sebelah malam 11 Disember 2012 iaitu selepas majlis penganugerahan tersebut yang berlangsung pada sebelah pagi, kami beramai-ramai telah mengunjungi i-City yang terletak di Shah Alam. Kami pergi ke sana dengan tiga buah kereta yang terdiri daripada kereta aku, bapa mentua ku dan kereta Wak Siran sendiri. Setibanya di sana, kami terus menuju ke tapak pameran sejurus selepas meletakkan kenderaan kami di tepi jalan. Sesampainya di tempat yang kami tuju, kami sempat mengambil beberapa keping gambar sebagai kenang-kenangan. 

Sejurus selepas itu, bapa mentua ku merasanya kurang tenang kerana meletakkan kenderaan di tepi jalan lalu  dia pun turun semula ke tempat letak kenderaan kami. Setibanya di sana, bapa mentua ku terkejut kerana kenderaan kami nyaris-nyaris dikunci oleh pihak pengurusan i-City. Mujurlah selepas berbincang dengan mereka kami berjanji untuk mengalihkan kenderaan kami ke tempat lain. Kami pulang semula ke rumah kurang lebih pukul 12 tengah malam.

No comments:

Post a Comment